Keresés ebben a blogban

2025. február 25., kedd

Imaélet-sorozat 1.

Az imádság az új szív élete. Minden percben éltetnie kell minket. 

Mi azonban megfeledkezünk Arról, aki a mi Életünk és Mindenünk. Ezért hangsúlyozzák a lelki élet atyái a Második Törvénykönyvhöz és a Prófétákhoz csatlakozva az imádságot mint "Istenre emlékezést", a "szív emlékezetének" gyakori ébresztgetését. "Gyakrabban kell Istenre emlékeznünk, mint ahányszor lélegzetet veszünk." 

De nem lehet "minden időben" imádkozni, ha bizonyos időszakokban nem imádkozunk szándékosan: ezek az intenzív és kitartó keresztény imádság kötött időpontjai.

Az Egyház hagyománya a hívőknek az állandó imádságot tápláló imádságos ritmust javasol. A napi ritmus: 

 - reggeli és esti

 - étkezés előtti és étkezés utáni ima

 - és a zsolozsma. 

 - A vasárnapot, amelynek középpontja az eucharisztikus áldozat, különösen is megszenteli az imádság.  - A liturgikus esztendő körforgása és nagy ünnepei alapvető ritmus a keresztények imaéletében.

Az Úr az egyes személyeket a Neki tetsző úton és módon vezeti. Minden egyes hívő szívének elhatározása és személyes imádságos kifejezései szerint válaszol Neki. 

A keresztény hagyomány azonban az imaéletnek három főbb kifejezési formáját őrzi: 

a szóbeli imát (oratio vocalis), 

az elmélkedést (meditatio) 

és a szemlélődő imádságot (oratio contemplativa). 

Alapvető vonásuk közös: a szív összeszedettsége. 

Az Ige megőrzésére és Isten jelenlétében való megmaradásra irányuló éber figyelem miatt e három kifejezési forma az imaélet intenzív időszaka.

Forrás: KEK 2697-99.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése